PROPOSTES DEL DEPARTAMENT 20.03.20

Des del Departament d’Educació ens han fet arribar aquestes propostes. Moltes ja us les hem anat oferint a través del Twitter o del Facebook de l’escola o a través d’aquest mateix blog però ens ha semblat interessant enviar-vos el recull sencer perquè són uns bons suggeriments enriquidors i que afavoreixen els aprenentatges


Orientacions d’educació infantil
  • Cal compaginar temps de joc autònom en què l’infant decideixi què vol fer i com, amb temps i activitats compartides amb l’adult.
  • Per al temps de joc autònom hem de posar a l’abast de l’infant materials diversos amb els quals pugui elaborar el seu joc: materials per fer construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials inespecífics (conquilles, bastons, peces de fusta, envasos...), titelles, ninos, cuinetes, contes, fulls, estris d’escriptura...
  • Pel que fa a les activitats compartides amb l’adult podem fer diferents propostes que ajuden al desenvolupament de les seves capacitats. Per exemple:


Activitats de comunicació
● Llegir contes, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent…
● Mirar contes del web de TV3:  Una mà de contes 
● Realitzar un diari i anar-hi incorporant: les anècdotes del dia, retalls d’imatges, petites converses, dibuixos, retalls de paraules de catàlegs…
● Triar una història o conte i representar-lo amb titelles o escenificant-lo.
● Inventar històries, dibuixar-les, escriure què hi passa (com ho vulguin escriure).

Activitats als patis, terrassa o jardí:
● Caminar, córrer, saltar, grimpar, fer equilibris... sempre que sigui possible.
● Activitats d’experimentació, en podeu trobar alguns exemples a:
             Manual de experiments
          Dinamiks
          Aprenent amb les mans

Jocs de taula: parxís, sudoku, trencaclosques, jocs de cartes, etc.

Activitats en entorns digitals:
● Enregistrar un àudio o un vídeo amb un conte, una cançó o un relat amb l’infant com a protagonista, i escoltar-lo o veure’l. Comentar amb l’infant què poden fer difere nt,com ho poden enriquir…
● Instal·lar a la tauleta alguna de les apps referenciades al portal Toolbox i acompanyar els infants en la tria de l’app, en el funcionament i durant el joc.
● Realitzar els jocs que et proposa el web Edu365

Col·laborar en les tasques de la llar      
● Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, preparar el
berenar…
● Endreçar l’habitació
● Parar taula i recollir-la
● Plegar i classificar la roba.

També hi ha un acord entre TV3 i Catalunya Ràdio amb el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya vol promoure continguts que puguin contribuir a l'aprenentatge dels alumnes a través dels programes del canal Super3 i de diferents espais de Catalunya Ràdio i d'iCat. El canal Super3 continua ampliant així els seus continguts per acompanyar els súpers que aquests dies han de ser a casa. I a banda d'espais de participació com "Explica'ns les coses" de l"InfoK" o les "Superpropostes d'estar per casa", el Super3 estrenarà demà el nou format digital "Avui aprenem", un recull de peces divulgatives sobre diferents àmbits. Per la seva banda, Catalunya Ràdio també col·laborarà amb el Departament d'Educació per tal d'oferir continguts per als nens i nenes a través de les diferents plataformes de Catalunya Ràdio i iCat, que es concretaran els pròxims dies. A més, a través de les xarxes s'oferiran propostes específiques dels espais "Adolescents iCat" i "iCat Kids".

Bon cap de setmana famílies!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada